11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda çift taraflı muhasebe kaydı tutmayı gerçekleştirebileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda finansal raporlamada kavramsal çerçevenin yerini anlayacaklardır.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda mali durum tablosu hazırlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda mali durum tablosunu ve finansal rasyoları yorumlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda hesap bakiyesindeki borçların ve kredilerin içeriklerini tanımlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda geçici bilanço hazırlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda mali tablo hazırlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda kısa vadeli yatırımlar ve alacakları tanımlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda envanter maliyet yöntemlerini ve satılan malın maliyetini tanımlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda maddi ve maddi olmayan duran varlıkları tanımlayabileceklerdir.
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler dersin sonunda nakit alacaklar ve ödemeler için iç kontrol uygulamasını gerçekleştirebileceklerdir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-1
2 Muhasebe Döngüsü Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-2
3 Muhasebe Döngüsü Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-2
4 TATİL
5 Muhasebe Döngüsü ve Muhasebe Döngüsünü Tamamlama Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm 2 ve 3
6 Muhasebe Döngüsünü Tamamlama Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-3
7 Muhasebe Döngüsünü Tamamlama ve Mal İşlemleri Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm 3 ve 4
8 Mal İşlemleri Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-4
9 Stoklar Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-5
10 Stoklar Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-5
11 Nakit,Ticari Alacaklar ve Faktoring Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-7
12 Alacak Senetleri,Borç Senerleri ve Diğer Yükümlülükler Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-7 ve 8
13 Finansal Tablolar Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-6 ve Ekler
14 Nakit Akış Tablosu - Kısım 1 Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-6 ve Ekler
15 Nakit Akış Tablosu - Kısım 1 Finansal Muhasebe Kitabı Bölüm-6 ve Ekler
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Principles of Financial Accounting C.Şımga-Muğan and N.Hoşal-Akman 5th Edition, Mc Graw Hill, 2012. Text book website: http://highered.mcgraw-hill.com/sites/0077138058/information_center_view0/book_preface.html
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
30
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
9
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
1
26
    Toplam
143

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak,
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek,
4
Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
5
Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek,
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek,
8

İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,

9

Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,

10

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,

11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,

13

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,

14

Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,

15

Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010